Vrcholné dílo francouzského porno mistra Clauda Mulota přináší vzletně absurdní a tělesně přízemní variaci příběhu Frankensteinova monstra, kde si podvratně utahuje také z Pinocchia i Star Wars, ale především z klasických mýtů o věčně virilních samcích a neustále povolných ženách.
Snímkem Žena-objekt se s porno branží ve velkém stylu rozloučil auteur Claude Mulot, jehož tvorbu na Festivalu otrlého diváka nadšeně mapujeme. Mulot dal francouzské explicitní kinematografii její průlomový hit i největší mezinárodní senzaci v prostořece podvratné satiře Podle hvizdu poznáš pizdu (1975) V nadcházejících letech těžce nesl, že s ohledem na změnu legislativy se zásadně scvrklo odbytiště pro pornografické filmy a v návaznosti na to trpěly také rozpočty a kvalita produkcí. Na konci dekády už měl nakročeno do cudného středního proudu, ale přijal nabídku realizovat pro svého předchozího chlebodárce ještě dva projekty zaštítěné novým mecenášem. Vedle rozverné komedie Les petites écoliéres (Malé školačky, 1980) si tak Mulot dopřál první i poslední pornografický výlet do svého oblíbeného žánru sci-fi.
Žena-objekt pojednává o spisovateli fantastiky, který svůj neukojitelný apetit vyřeší sestrojením vždy povolné umělé ženy. Film každým coulem vyzařuje Mulotův rukopis, jenž vychází z jeho cinefilie a řemeslných ambicí, ale také z jeho intelektuálního rozhledu i podvratného nadhledu. Vyprávění slučuje esenci příběhů o Dr. Frankensteinovi, sochaři Pygmalionovi i řezbáři Geppettovi, ale s absurdní jízlivostí a nonšalantním chlíváctvím vyzdvihuje nechtěné přízemní motivace za plány vytvořit umělou bytost s touhou ji ovládat. Režisér a scenárista se navíc vysmívá také výchozím schématům a genderovým mýtům tuctových pornografických filmů i neduhům dobové produkce. Natruc servíruje okázale velikášské porno s nadstandardním množstvím sexuálních sekvencí, které ale vždy inscenuje se scenáristickou nadsázkou, logistickou nápaditostí a vytříbenou formální finesou. Úchvatně nasnímaný a jízlivě úsměvný film pak skvostně dotváří herecké obsazení, kterému vévodí charismatický veterán Richard Allan (nápadně připomínající Ringo Starra) a tehdy začínající sličná Marilyn Jess, z níž zdejší role udělala senzaci a poslední velkou hvězdu klasické éry francouzské pornografie.